Agenție de PR: De ce ai nevoie de una și cum o alegi pe cea potrivită

de | 3 feb. 2023

O agenție bună de PR te va ajuta în toate aspectele afacerii tale. Te poate ajuta cu prezența în mass-media, cu conștientizarea mărcii și conectarea cu publicul țintă înainte ca acesta să înceapă să caute alte opțiuni.

Nu toate agențiile de PR sunt create la fel. Dacă ești în căutarea uneia bune, este important să știi ce le diferențiază unele de altele.

Ce este PR-ul?

 

Probabil că ai văzut de câteva ori termenul “PR” și te întrebi ce înseamnă. În acest articol vei afla de ce este important PR-ul. Dar și cum să folosești serviciile de PR în avantajul companiei sau organizației tale.

PR este un proces de comunicare strategică care construiește relații reciproc avantajoase între organizații și public. Te ajută să construiești un brand prin crearea de conținut care rezonează cu publicul tău, pentru a-ți atinge obiectivele de afaceri.

 Pentru a ilustra mai bine acest concept, iată câteva exemple de obiective ale campaniilor de PR:

 Obiective ale campaniilor de PR

      • Brand Awareness sau Conștientizarea mărcii. Utilizarea oportunităților mediatice, cum ar fi reportaje sau podcast-uri, pentru a crește vizibilitatea produselor sau serviciilor unui brand.

      • Autoritatea. Oamenii vor căuta întotdeauna online atunci când doresc o soluție la problemele lor. Mass-media de top este printre primele conținuturi care apar. Îți poți stabili autoritatea și reputația fiind expertul la care reporterii apelează pentru sfaturi.

      • Anunțuri de finanțare. Indiferent dacă o companie își încheie runda de lansare sau runda D, mass-media vrea să știe și este o modalitate excelentă de a împărtăși publicului veștile interesante despre compania ta.

      • Recrutarea. Atragerea oamenilor talentați în companii este extrem de competitivă. Cei mai buni candidați vor să știe că lucrează pentru o companie care face lucruri mărețe în lume. Dar și care are grijă de reputația sa. Mass-media poate fi un instrument excelent pentru a atrage o mulțime de noi talente!

      • Dezvoltarea leadership-ului de gândire. Un fondator poate avea o reputație excelentă, dar aceasta este cunoscută de obicei doar în cadrul companiei sau în cercul său profesional. Folosind mass-media, antreprenorii își pot face cunoscută reputația la nivelul întregului public.

      • Strângerea de fonduri. Fondatorii creează o conștientizare în jurul lor pentru a ajuta la crearea unui buzz în timpul rundelor de finanțare.

      • Îmbunătățirea capacității de căutare. Să fii găsit rapid în primele pagini de căutare, depinde în mare măsură de conținutul de calitate și de backlink-urile de la site-uri cu autoritate în domeniu.

      • Percepție. Earned media făcută corect oferă o percepție pozitivă în rândul publicului despre brandul tău.

      • Creșterea conversiilor: O singură reclamă nu va reuși să îți educe clienții și să-i fidelizeze. Clienții care nu cumpără imediat vor continua să facă cercetări și se vor baza pe site-uri de încredere pentru sfaturi și îndrumare.

    De ce sunt importante agențiile de PR?

    Agențiile de PR te ajută să obții atenția mediatică de care ai nevoie pentru a-ți dezvolta afacerea. De asemenea, acestea te pot ajuta să-ți construiești un brand puternic și să-ți crești audiența pe social media. Firmele de PR sunt deosebit de valoroase în special pentru companiile noi pe piață, dar și pentru brandurile consacrate. Iată de ce:

    Agențiile de relații publice vor crea conținut pentru brandul tău într-un mod care să atragă publicul. De exemplu, ar putea produce un infografic. Sau să scrie un articol pe blog despre tendințele din industrie care îți afectează afacerea. De exemplu, modul în care milenialii preferă să cumpere produse online, decât fizic. Agenția poate să trimită comunicate de presă despre subiecte specifice, legate de compania respectivă, dar și despre evenimentele viitoar. Printre acestea se numără târguri sau conferințe, unde participanții ar fi interesați să afle mai multe despre ceea ce face compania.

     

    Cum să alegi cu înțelepciune o agenție de PR

     

    Alegerea unei agenții de PR poate fi o sarcină copleșitoare, mai ales dacă nu ești familiarizat cu acest domeniu. Există multe agenții pe piață, fiecare dintre ele oferind propriile specializări și expertize. Înainte de a decide care este cea mai potrivită pentru nevoile tale, documentează-te!

        • Află câtă experiență are agenția în industria ta

        • Întreabă cum stabilesc noi relații cu presa, pune întrebări despre procesul lor zilnic și săptămânal de relaționare și ce rezultate au de obicei.

        • Cere link-uri către articole recente pe care le-au publicat. Acest lucru îți va oferi o perspectivă despre cât sunt de capabili să își ajute clienții.

       

      O agenție bună de PR poate obține pentru afacerea ta buzz-ul de care are nevoie

       

      Agențiile de relații publice sunt o resursă excelentă pentru orice afacere care vrea să-și facă cunoscute produsele sau serviciile. Acestea te pot ajuta să ajungi la publicul țintă, să câștigi noi clienți și parteneri și să-ți crești vânzările. Dar e important să alegi cu înțelepciune, așa că asigură-te că agenția cu care vrei să colaborezi are experiență în obținerea rezultatelor pe care ți le dorești.

      Dacă ai nevoie de o agenție de PR, contactează-ne!